Dim Sulama Hattında Sevindiren Gelişme: Üretici Suya Kavuştu
Dim Sulama Hattında Sevindiren Gelişme: Üretici Suya Kavuştu
Alanya’da Dim Çayı Sulama Hattı’nda yürütülen çelik boru yenileme çalışmalarının tamamlanan bölümünde yeniden su akışı sağlandı.
Alanya’da Dim Çayı Sulama Hattı’nda yürütülen çelik boru yenileme çalışmalarının tamamlanan bölümünde yeniden su akışı sağlandı. Uzun süredir sulama sıkıntısı yaşayan üreticiler, hattın devreye alınmasıyla birlikte bahçelerinde sulamaya yeniden başladı.
Özellikle sık arıza yaşanan bölgelerde gerçekleştirilen çelik boru montajı ve bağlantı çalışmalarının ardından sistem yeniden devreye alındı. Sulama hattına yeniden su verilmesiyle birlikte 17 mahallede yaklaşık 50 bin dekar tarım arazisi yeniden suya kavuştu.
Alanya Ziraat Odası Başkanı Tahir Göktepe, çalışmaların ardından su akışının yeniden başladığını belirterek üreticilerin rahat bir nefes aldığını ifade etti. Kestel bölgesinde sulamanın yeniden başladığını aktaran Göktepe, uzun süredir bekleyen çiftçilerin yeniden bahçelerini sulamaya başladığını söyledi.
Göktepe, çelik boru değişimi nedeniyle yaşanan zorunlu kesintinin sona erdiğini vurgulayarak, sistemdeki boruların yeniden dolmaya başladığını ve üreticilerin sulama faaliyetlerine kaldıkları yerden devam edebileceğini dile getirdi.
Çalışmaların üreticiler açısından büyük önem taşıdığını belirten Göktepe, süreçte destek verenlere teşekkür etti. Göktepe, başta Ak Parti Alanya İlçe Başkanı Mehmet Şarani Tavlı, Kestel Muhtarı Hüsnü Uyar ve mahalle muhtarları olmak üzere, sabır gösteren üreticilere teşekkürlerini iletti.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.